بایدن پس از حادثه بالگرد رئیس جمهور ایران، تعطیلات هفتگی خود را لغو کرد روسیه ۲ هواپیما همراه با بالگردهای ویژه و ۵۰ نیروی امداد حرفه‌ای اعزام می کند حضور پدر آیت‌الله آل هاشم در دفتر ایشان + فیلم وزیر خارجه ایتالیا: در حال پیگیری تحولات حادثه بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران هستم سرکوب تظاهرات صهیونیست‌ها در تل‌آویو + فیلم دستیار پوتین در تماس با مخبر: روسیه با تمام قوا کنار ایران است فرمانده سپاه عاشورا: حدود ساعت ۱۵:۳۰ امروز آیت‌الله آل‌هاشم تماس گرفت و گفت ما سانحه دیدیم کمک برسانید + فیلم ارتباط تلفنی رئیس جمهور عراق با مخبر در پی سانحه بالگرد رئیس جمهور واکنش روسیه به حادثه بالگرد حامل سیدابراهیم رئیسی واکنش سوریه به سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهوری ایران وزارت خارجه ونزوئلا: مادورو خبر مربوط به بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کند گوترش: امیدوارم رئیس‌جمهور ایران در سلامت کامل باشد واکنش مصر به سقوط بالگرد حامل «رئیسی» اردن: با نگرانی سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کنیم پیام اژه ای در پی وقوع سانحه بالگرد رئیس‌جمهور کویت: در این شرایط دشوار در کنار ایران هستیم ارمنستان: آماده ارائه تمام کمک‌های لازم به ایران هستیم حماس: با نگرانی فراوان اخبار فرود سخت بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کنیم
سرخط خبرها

اسرائیل، بزرگ‌ترین قاتلِ نیروهای امدادی | در غزه، هیچ‌کس امنیت ندارد

  • کد خبر: ۲۱۹۷۷۳
  • ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۱
اسرائیل، بزرگ‌ترین قاتلِ نیروهای امدادی | در غزه، هیچ‌کس امنیت ندارد
هفت نیروی امدادگرِ «آشپرخانهٔ مرکزیِ جهانی» (WCK) که بر اثر حملهٔ هوایی ارتش اسرائیل جان باختند اولین و آخرین قربانیانِ این گروه از انسان‌ها نیستند.

به گزارش شهرآرانیوز، دوشنبه (اول آوریل/ ۱۳ فروردین)، اسرائیل به کاروانِ «آشپرخانهٔ مرکزیِ جهانی» (World Central Kitchen) حمله کرد و هفت تن از کارکنان این سازمان مردم‌نهاد را ــ که برای رفعِ فوریِ نیازهای غذاییِ مصیبت‌زدگانِ سراسرِ جهان شکل گرفته است ــ کُشت. کسانی که این هفت نفر  را می‌شناختند ایشان را «انسان‌دوستانی فداکار» توصیف می‌کنند که برای یاری نیازمندان هر کاری از دستشان برمی‌آمد انجام می‌دادند.

اسرائیل، بزرگ‌ترین قاتلِ نیروهای امدادی | در غزه، هیچ‌کس امنیت ندارد

شش نفر از این افراد از سایر نقاط جهان آمده بودند تا به ده‌ها امدادگر بومی غزه بپیوندند و در کار عرضه و توزیع غذا یاری‌رسان باشند. یک نفر هم از محلی‌ها بود که از داشتن چنین شغلی هیجان‌زده بود. این هفت تن، تازه، از یک انبار مواد غذایی در دیر البَلَح بیرون زده بودند که ـــ علی‌رغم هماهنگی نهاد متبوعشان با ارتش اسرائیل ــ با حملهٔ هوایی این رژیم روبه‌رو شدند و همگی جان باختند.

غزه، از زمان حملات ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تا به امروز، مرگ‌آفرین‌ترین مکان برای نیروهای امدادی بوده است. بر اساس آمار «پایگاه دادهٔ امنیتیِ امدادگران» (Aid Worker Security Database)، از شروع این درگیری، ۲۰۳ امدادگر در غزه جان باخته‌اند که همهٔ آن‌ها، به‌جز همین شش نفر اخیر، فلسطینی بوده‌اند. این کارکنانِ «آشپرخانهٔ مرکزیِ جهانی» که در حملهٔ دوشنبه جان باختند شهروندانِ پنج کشورِ استرالیا و ایالات متحده و کانادا و لهستان و بریتانیا بودند.

اسرائیل، بزرگ‌ترین قاتلِ نیروهای امدادی | در غزه، هیچ‌کس امنیت ندارد

بنا بر این داده‌ها، تا روز دوشنبه، از کارکنان «آژانس امداد و کار برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک» یا «اونروا» (UNRWA) ۱۷۶ تن جان خود را از دست داده‌اند. همچنین، از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تا پایان این سال، ۱۶۱ امدادگر در غزه جان باخته‌اند. این تعداد قربانی در یک سال، از سال ۱۹۹۷ (زمانی که «پایگاه دادهٔ امنیتیِ امدادگران» شروع به ثبت و ضبط ارقام کرد) به این سو، از تعدادِ مجموعِ امدادگرانِ جان‌باختهٔ یک سال در سراسر جهان بیشتر است.

اسرائیل، بزرگ‌ترین قاتلِ نیروهای امدادی | در غزه، هیچ‌کس امنیت ندارد

اسرائیل، بزرگ‌ترین قاتلِ نیروهای امدادی | در غزه، هیچ‌کس امنیت ندارد

منبع: The New York Times

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->